niedziela, 30 października 2022

Jak pozyskać ruch na stronie

 Założyłeś bloga, ale nie możesz zdobyć czytelników? Naprawmy to.

Zacząłem blogować w 2015 roku. Od bloga o breakdancingu do bycia profesjonalnym content marketerem, wiele się nauczyłem po drodze.  W tym poście podzielę się kilkoma poradami dotyczącymi blogowania, które chciałbym znać, gdy zaczynałem.

1. Skup się na dochodowej niszy, którą się pasjonujesz


Nie zaśmiecaj blogosfery rzeczami, które Cię nie interesują. Nie będziesz się tego trzymać.
Dodatkowo, twoje treści prawdopodobnie będą też takie same jak wszystkich innych, co utrudnia konkurowanie. Wybierz więc coś, co kochasz.  Idealnie, nisza powinna być dochodowa. Rozumiem przez to, że istnieją faktyczni ludzie płacący za produkty i usługi.
Wyszukaj w Google swoją niszę (lub odpowiednie słowa kluczowe) i zobacz, czy strony rankingowe są monetyzowane. Może to być z reklam, marketingu afiliacyjnego, produktów (kursy, e-commerce, książki, itp.), oprogramowania i usług (doradztwo, rzeczywiste wykonanie, mówienie, itp.). Jeśli się monetyzują, to prawdopodobnie oznacza, że istnieje rynek.
Na przykład, jeśli Twoją niszą jest nauczanie języka hiszpańskiego, w Google znajdziesz strony sprzedające książki, kursy, aplikacje, korepetycje i subskrypcje edukacyjne.

2. Upewnij się, że podstawy techniczne Twojej strony są solidne

Wyobraź sobie, że spędzasz cały swój czas i wysiłek tworząc tony przydatnych treści, a mimo to nikt nigdy nie może ich znaleźć.
Ale to się może zdarzyć. Może to być tak proste, jak nieuczciwy tag noindex na twojej stronie, a ty nawet nie pojawisz się w wyszukiwarkach.
Problemy techniczne mogą siać spustoszenie na Twojej stronie. Upewnij się więc, że je naprawisz.
Najprostszym sposobem, aby to zrobić jest zarejestrowanie się w  darmowych Narzędziach dla Webmasterów Ahrefs (AWT) i przeprowadzenie crawl'u Twojej strony. Jeśli są jakieś problemy techniczne, narzędzie oznaczy je dla Ciebie.
Wyjaśni również, dlaczego coś jest problemem i jak możesz to naprawić:

3. Celuj w tematy, których ludzie szukają


Jeśli chcesz mieć stały, pasywny ruch przychodzący do Twojej witryny, najlepszym sposobem jest wysoka pozycja w Google. Aby to zrobić, będziesz musiał kierować się tematami, których ludzie szukają.
Oto jak znaleźć te tematy:

    Wprowadź jedno lub kilka odpowiednich słów kluczowych do Eksploratora słów kluczowych Ahrefs'a
    Przejdź do raportu Dopasowane terminy
    Przełącz zakładkę na Pytania

Idealnie byłoby zająć się tematami, które mają:


    Wysoki potencjał ruchu (TP) - TP jest szacowaną ilością ruchu z wyszukiwarek, który możesz potencjalnie zdobyć, jeśli zajmiesz pozycję #1 dla tego tematu. Obliczamy go poprzez oszacowanie ilości ruchu wyszukiwania, jaki obecnie uzyskuje strona nr 1.
    Niski poziom trudności słowa kluczowego (KD) - KD oznacza jak trudno jest uplasować się dla danego słowa kluczowego w top 10 organicznych wyników wyszukiwania.

Możesz zawęzić listę używając filtrów. Na przykład możesz ustawić filtr KD na maksimum 10, a filtr TP na minimum 500.
Następnie wybierz te słowa kluczowe, które są istotne dla Twojej witryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wady i zalety CMS-ów

 System zarządzania treścią (CMS) jest aplikacją, która umożliwia użytkownikom zarządzanie i publikowanie treści cyfrowych, zazwyczaj dla st...