Linki są ważnym czynnikiem rankingowym Google. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wysokiej jakości linków posiadasz, tym wyżej uplasuje się Twoja strona.
Jeśli strona nie ma wielu backlinków, ale nadal plasuje się wysoko w Google, oznacza to, że jest to temat o niskiej konkurencji. I możemy znaleźć te tematy używając Ahrefs' Content Explorer:
Wprowadź odpowiednie słowo kluczowe
Ustaw filtr Referring domains na max. 10
Ustaw filtr ruchu na stronie na min. 500
Zwróć uwagę na intencje wyszukiwania
Google stara się dostarczać swoim użytkownikom najbardziej trafne wyniki dla ich zapytań. Jeśli więc chcesz uplasować się wysoko w Google, musisz być najbardziej trafnym wynikiem.
W prawdziwym świecie oznacza to tworzenie treści, które odpowiadają intencjom wyszukiwania.
Co to jest intencja wyszukiwania? Intencja wyszukiwania to w zasadzie powód, dla którego zapytanie jest zadawane. Ponieważ Google stara się pokazywać najbardziej trafne wyniki, możemy przyjrzeć się stronom o najwyższej pozycji w rankingu, aby poznać trzy C intencji wyszukiwania:
Typ treści - Czy w SERP-ach dominuje typ treści, taki jak posty na blogu, strony produktowe, wideo lub strony docelowe?
Format treści - Czy w SERP dominuje format treści, taki jak poradniki, listy, artykuły informacyjne, opinie lub recenzje?
Kąt treści - Czy istnieje dominujący kąt na SERP, taki jak świeżo zaktualizowane treści lub treści skierowane do początkujących?
Jak tworzyć unikalne treści? Oto kilka pomysłów:
Masz z czymś osobiste doświadczenia? Napisz o tym. Jeśli nie, to czy możesz tego jakoś doświadczyć lub przetestować?
Masz dostęp do danych lub możesz współpracować z kimś, kto je ma? Przeanalizuj dane i przedstaw swoje wnioski.
Czy możesz przeprowadzić wywiad z ekspertami? Nie szkodzi, jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy - zawsze możesz porozmawiać z liderami w swojej dziedzinie.
Pisz tak, jak mówisz
Zapomnij o czasach szkolnych. Blogowanie w sieci nie jest jak pisanie pracy naukowej. Nic nie odsyła ludzi do krainy snów szybciej niż konieczność przeczytania streszczenia, wstępu, metodologii, wyników i wniosków.
Nie musisz być sztywny i formalny. Dobre teksty internetowe są swobodne. Pisz tak, jakbyś rozmawiał z przyjacielem. Nie bój się rozczarować swojego nauczyciela angielskiego, bo nawet zasady gramatyczne można czasem nagiąć - tak jak to jest w prawdziwym życiu.
Spraw, by twoje posty były łatwe do czytania
Bądźmy szczerzy. Nikt nie garnie się do czytania twojego artykułu. Woleliby być na Netflixie.
Dlatego twoim zadaniem jako blogera jest skłonienie ich do rozpoczęcia czytania. Jak powiedział słynny copywriter Bond Halbert, "Dobre pisanie tworzy czytanie bez wysiłku".
Oto jak możesz przekształcić doświadczenie czytelnicze swojego użytkownika:
Użyj krótkich akapitów - Ogromne kawałki tekstu onieśmielają czytelników, ale krótkie zapraszają ich do środka. Użyj Hemingwaya, aby to naprawić.
Rozbijaj długie zdania - Długie zdania są trudne do śledzenia. Rozbij je, znajdując przypadki, w których użyłeś słów takich jak "i", "ponieważ" oraz "że".
Wstawiaj multimedia - Filmy, obrazy, GIF-y itp. mogą pomóc zilustrować twoje punkty bez dodawania kolejnych słów.
Używaj formatowania - Pogrubienie, kursywa, cytaty i listy rozbijają fragmenty tekstu i dodają dodatkowego podkreślenia.
Przeczytaj swój tekst na głos - to pozwoli Ci zidentyfikować miejsca, w których treść nie płynie gładko.
niedziela, 30 października 2022
Jak tworzyć unikalne treści?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Wady i zalety CMS-ów
System zarządzania treścią (CMS) jest aplikacją, która umożliwia użytkownikom zarządzanie i publikowanie treści cyfrowych, zazwyczaj dla st...
-
Zepsute linki to linki, które prowadzą do stron lub zasobów, które już nie istnieją lub zostały przeniesione w inne miejsce. Kiedy użytkow...
-
Bounce rate to termin używany w analityce internetowej do opisania odsetka odwiedzających, którzy opuszczają witrynę po obejrzeniu tylko j...
-
Link building jest kluczową częścią optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), ponieważ pomaga zwiększyć autorytet i widoczność witryny. J...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz